Un strop de sanatate…


            “Esti ceea ce mananci” spune Ayurveda, o veche filozofie indiana.  Fiecare aliment este o sursa bogata de ingrediente active, insa diferite – unele, spre exemplu, au fibre si proteine, dar mai deloc vitamine si minerale, in timp ce altele contin fitonutrienti ce lupta cu bolile, dar nu si proteine. Trucul este insa, conform expertilor, sa oferi organismului o varietate cat mai mare.

Nuca

  •  Ronţăiţi zilnic miez de nucă, pentru că întăreşte sistemul nervos şi îmbunătăţeşte memoria. De asemenea, afinele şi Ginkgo biloba cresc fluxul sangvin în creier, mărind capacitatea de memorare.
  • Nuca este recomandată de nutriţionişti în curele de îngrăşare, pentru că are o valoare calorică aproximativă de 630 la 100 de grame, aşa că e bine să consumaţi cel mult 10 nuci pe zi, dacă nu vreţi să luaţi în greutate. Miezul se poate consuma proaspăt sau uşor prăjit, în ultimul caz fiind mai uşor digerabil. Datorită conţinutului redus de carbohidraţi şi de zaharuri, nuca este indicată şi în regimul diabeticilor, însă poate fi de ajutor şi în tratarea problemelor stomacale. În plus, miezul conţine vitaminele C, B1, B2, B5, PP şi caroten şi este bogat în sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fosfor, fier şi iod.

Marul

  •   Acestea sunt bogate in antioxidanti puternici, precum quercetina si catechina, care protejeaza celulele de deteriorari, ceea ce inseamna un risc redus de cancer si boli cardiovasculare. Esential este insa sa mananci si coaja lor, cercetarile aratand ca aceasta contine de cinci ori mai multi polifenoli decat pulpa.
  • In plus, merele contin si multe fibre – aproape de doua ori mai multe decat alte fructe comune precum perele, strugurii sau grepfruturile (fibrele sunt de folos in caz de constipatie).

Varza

  • Acestea contin compusi (indole) despre care s-a aratat ca reduc foarte mult riscul de cancer. Riscul de cancer la colon la barbati este redus cu 66% daca acestia consuma varza cel putin o data pe saptamana.
  • In plus, varza stimuleaza sistemul imunitar, omoara bacteriile si virusurile si este un bun purificator al sangelui. Iar cand alegi varza rosie oferi organismului si o doza de antocianine (aceleasi substante care dau culoare afinelor), care de asemenea reprezinta un puternic antioxidant si combat cancerul.

Pestele si uleiul de peste

  • Consumul de peste ajuta la reducerea riscurilor de boli de inima, cancer, Alzheimer, accident vascular cerebral, diabet si artrita. Iar pestii grasi ajuta si la atenuarea depresiei.
  • Asociatia Americana a Inimii recomanda ca adultii sa consume cel putin doua portii de peste pe saptamana, in special somon, hering si sardine, deoarece acestia sunt mai bogati in acizi omega-3. Evita carnea de rechin si peste sabie deoarece poate contine mercur.

Usturoiul

  • Cercetarile arata ca usturoiul reduce nivelul colesterolului si al trigliceridelor (grasimile din sange), ajutand la prevenirea formarii cheagurilor de sange. 2-3 catei pe zi reduc riscul de atac de cord la jumatate, in cazul pacientilor cardiaci.
  • In plus, usturoiul se afla in fruntea unei liste cu alimente care pot preveni cancerul si are si rol antibacterian si antiviral, marind rezistenta la raceli si infectii induse de stres. Mirosul de usturoi dispare mai usor daca mesteci putin patrunjel.

 Oul

  • In mod cert, acestea reprezinta cea mai buna sursa de proteine dintre toate alimentele, depasind calitatea proteinelor din lapte, carne si soia. Si, in afara de faptul ca au in compozitie toti cei noua aminoacizi esentiali, ouale sunt bogate in nutrienti. 
  • In plus, ouale contin colina, o substanta care ajuta la protejarea inimii si a creierului si care previne acumularea colesterolului si a grasimii in ficat.

Vinul rosu 

  • O cantitate mica de alcool, consumata zilnic, face bine inimii, crescand nivelul colesterolului „bun” – HDL – si reducand riscul formarii de cheaguri de sange. In plus, vinul rosu contine antioxidanti puternici, resveratrol si saponine, care pot oferi beneficii suplimentare starii de sanatate a sistemului cardiovascular.
  • Important este insa sa respecti acea cantitate mica deoarece, mai mult de o portie consumata pe zi a fost legata de cresterea tensiunii arterial.

Ceai de tei

  • Ceaiul de tei are efect calmant, emolient, combate starea de uscăciune a mucoaselor, sedativ, uşor antispastic, expectorant, sudorific. Bea-l în fiecare zi pentru a-ţi proteja sănătatea. 
  • Alungă răcelile de iarnă. Ceaiul de tei ajută la vindecarea răcelii şi gripei, calmează tusea şi durerile de cap.
  • În caz de răguşeală şi dureri în gât, ceaiul se bea cald şi nu fierbinte, aşa cum greşit procedează foarte multe persoane
  • Are efecte sedative. Datorită efectelor sedative ale florii de tei, ceaiul se mai recomandă în insomnie, stări de nervozitate şi suprasolicitare intelectuală.
  • Bun şi pentru ochii iritaţi. Pentru ochi iritaţi, obosiţi şi încercănaţi, se folosesc comprese, puse pe ochi, timp de 10, 15 minute, cu infuzie de tei.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s